23 de juliol del 2013

MARCINT-SE EN EL GLAÇ DE L'OBLIT -Final-


IV

Ai, a qui em pugui escoltar li diré que no dubti en cap moment de l’immensitat creadora. Hi és. I el seu poder és tan il·limitat, que hom mai no el podrà pair. Jo que he traspassat el llindar de la realitat palpable a la impalpable, que pogut penetrar dins l’univers de la ment i dins el sorprenent món que tanquen els cossos quan dormen, puc assegurar que existeix la tendra clemència del pare de tot. I fou gràcies a ella que vaig poder reviure un cop més l’amor en una dimensió nova i quasi existent. En un escenari il·lusori i sense sentits, però prou semblant a la realitat. Allí vaig poder assabentar a qui estimava del meu terrible destí, d’on es trobaven les meves restes i, el més important, de qui m’hi havia isolat. Vaig poder-li jurar, entre abraçades ardents, que no deixaria que sentís l’abandó. Mentre visqués, totes les seves nits serien nostres.

I a partir d’aleshores també començà la meva revenja: el turment de l’homicida. Mai més permetria que el dormir li fos un repòs. Així que contemplava el seu ensopiment, m’enfonsava al seu son i l’espaordia. En aquells paratges mentals, m’era possible perseguir, atrapar i atacar a la meva voluntat. Gairebé es podia dir que ens trobàvem  en un pla d’igualtat.  I jo gaudia provocant-li negríssims malsons on sempre hi duia les de perdre. L’escometia de manera insospitada, disfressant-me amb aparences agradables, afavorint la confiança d’antuvi, per després aparèixer terroríficament al seu davant. Coneixent la meva mort com coneixia i que sabia irrevocable, no podia comprendre que pogués tornar a la vida tan nítidament. I es desvetllava amb la suor freda enganxada al cos, amb el cor bategant-li furient com si hagués d’eixir-li per la boca... A còpia d’ensurts va anar-se corroint, com si prengués metzines de les que maten lentament. I vaig poder presenciar el seu turmentós i agònic viatge cap a la seva negra eternitat.

No tinc cap remordiment. Per què n’hauria de tenir? Si jo no podia, no puc, reposar en pau, per què hauria d’haver-li concedit el descans a aquella ment malvada?  Jo només volia que es fes justícia, que hom destapés aquell crim, que  les meves despulles sortissin a la llum i rebre cristiana sepultura. Però qui m’havia d’ajudar? A qui més estimava li hauria estat possible d’acusar a la faç del món el meu botxí i no ho va fer. S’esporuguia de pensar en les conseqüències. A capdavall sabia la veritat a través d’un somni. A qui s’havia d’haver confiat? Qui se l’hauria cregut? No, no li ho puc retreure, era massa feble, ja havia assolit la vellesa. Tanmateix, cal admetre que va fer el que va poder, a la seva manera. I àdhuc he d’agrair-li l’únic moment en què vaig frisar d’esperances: aquelles nits en què ella escrivia d’amagat a les golfes, amb la llum d’una espelma i la mà tremolosa, el relat del succés. Però els papers s’han perdut; he hagut de contemplar la seva lenta destrucció amb pas del temps i l’avidesa de rosec de les rates.

Han passat molts segles sense que s’hagi fet justícia i jo ja he perdut tota la confiança de que se’n faci. Només em queda aprendre a marcir-me en el glaç de l’oblit...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada